تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

احداث خانه در 20 ساعت با فناوری ابرچاپگر دانشمند ایرانی

دانشمند ایرانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با توسعه سیستم روباتیک Contour Crafting ، ایده ساخت یک خانه کامل در مدت 20 ساعت را عملی کرده است.
بیشتر کاربردهای فناوری پرینت سه بعدی به ساخت دستگاه­های کوچک و قطعات مکانیکی ماشین آلات خلاصه شده است، با این وجود دکتر بهرخ خوشنویس، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی معتقد است که می­توان کاربردهای بیشتر و در مقیاس بزرگتری از فناوری پرینت سه بعدی انتظار داشت.
این سیستم روباتیک در حقیقت یک ابر چاپگر سه بعدی است که در بالای منطقه ساخت خانه قرار می گیرد و لایه­های بتن با قرار گرفتن بر روی یکدیگر، دیوارها و سقف خانه را شکل می دهند.
افزودن سیستم لوله کشی و سیم کشی برق از دیگر امکانات برجسته سیستم روباتیک Contour Crafting است و برای تکمیل نهایی سازه تنها درب و پنجره باید نصب شوند؛ همچنین امکان رنگ آمیزی روباتیک دیوارها و کاشیکاری کف و دیواره­ها در این سیستم در نظر گرفته شده است.
خوشنویس خاطر نشان می­کند: این سیستم روباتیک در عین افزایش سرعت ساختمان سازی، باعث کاهش هزینه­های ساخت و خطرات احتمالی متوجه کارگران ساختمانی می­شود.
طراحی خانه توسط یک برنامه رایانه‌یی هدایت می­شود و به راحتی می­توان با چند کلیک، تغییراتی در طرح اولیه در زمان ساخت انجام داد.

از کاربردهای عمده این سیستم، ساختمان سازی سریع در مناطق حادثه دیده ناشی از سیل و زلزله عنوان شده است، گرچه سیستم قادر به طراحی خانه های بسیار لوکس و در مقیاس بسیار بزرگ نیز هست.

Khane

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد