تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

هیچ چیز مانع سرعت نمی‌شود! بارگیری قطار سریع‌السیر در حال حرکت،

یک محقق و طراح، در جست‌وجوی راه ‌حلی برای دیر رسیدن مسافران قطارها، «سکوی متحرک» را طراحی کرده که در آینده می‌تواند مسافر را از خانه‌اش، به سرعت به قطار برساند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این طرح، یک قطار سریع‌السیر برای حفظ سرعت خود هنگام طی مسیر، بدون توقف، بین لبه دو شهر حرکت کرده و هیچ گاه وارد شهرها نمی‌شود؛ اما در عوض، مسافرانی که قصد رسیدن به قطار مورد نظر را دارند، با استفاده از شبکه تراموا، خود را به خارج از شهر و خطوط ریلی این قطارها خواهند رساند.

«پل پریستمان»، رییس گروه طراحی انگلیسی «پریستمان‌گود» (Priestmangoode) در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اظهار کرد: مسافران می‌توانند بر روی یکی از ترامواها در داخل شهر سوار شده و مستقیما خود را به خط قطار سریع‌السیر رسانده و سوار آن شوند. این مسافران سپس با رسیدن به مقصد مورد نظر، از همین طریق از قطار پیاده شده و دوباره در صورت نیاز از آن استفاده می‌کنند.

بر اساس این طرح، برای قرار گرفتن ایمن سکو و قطار در کنار هم، تراموا با سرعت بالاتر و قطار با سرعت پایین‌تر در کنار هم قرار گرفته و مسافران می‌توانند از این شیوه حتی برای تغییر خط و انتقال به یک قطار سریع‌السیر دیگر استفاده کنند.

البته این ایده، شباهت بسیار زیادی به طراحی «پنگ یو لون» تایوانی در سال 2007 دارد. طرح «یو لون» از سکوهای منظم برخوردار بوده و مسافران از آنها برای سوار شدن بر روی یک شاتل که روی سقف قطار فرود می‌آمد، استفاده می‌کردند.

 

Ghatar
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد