تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

ژاپن در حال ساخت سریع ترین قطار جهان با سرعت ۵۰۰ کیلومتر

چند ماه پیش بود که چین از آزمایش برای راه اندازی قطار با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت سخن گفت. اما در این رقابت ژاپنی ها هم بیکار نبوده اند و حالا آنها هم از قطار ۵۰۰ کیلومتری شان پرده برداری کرده اند.



شرکت راه آهن مرکزی ژاپن از این قطار رونمایی کرده و گفته خط جدید بین توکیو و ناگویا حرکت خواهد کرد. این قطار قرار است مسافران را با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حمل کند و اگر موفق به این سرعت بشود رکورد سریع ترین قطار دنیا را از آن خود خواهد کرد.

قطار جدید از فناوری magnetic levitation استفاده می کند. به این معنی که قطار با روش های مکانیکی معمول شامل چرخ و ریل کار نمی کند. بلکه یک میدان مغناطیسی بسیار قدرتمند سبب جدا شدن قطار از زمین شده و باعث می شود که قطار به نرمی روی مسیر خود حرکت کند. در واقع در این حالت، قطار معلق است و به زمین اتصال ندارد.

در حال حاضر فقط ۲ قطار در جهان از این فناوری استفاده می کنند. یکی در ژاپن و دیگری در شانگهای چین است که با رکورد سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت، فعلا سریع ترین قطار جهان به حساب می آید.

البته برای اینکه سوار قطار ۵۰۰ کیلومتری بشوید نباید خیلی عجله کنید. چرا که قرار است این قطار تا سال ۲۰۲۷ کار خودش را شروع کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:02 ب.ظ

تو اخبار ایران نشون میداد 1 مدرسه و یک دانش آموز
انگار هنر کردن یک نفر با کلی بودجه حروم کردن.
تو یورو نیوز نشون میداد شرکت اریکسون دکل bts 3g زده بود از طریق اینترنت به مردم روستایی صعب العبور آفریقا آموزش میداد.
طرز فکر رو مقایسه کنید!

سارا جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:03 ب.ظ

شرکت سایپا امروز اسمارت پراید رو معرفى کرد و گفت این خودرو در سال ١٤٢٠ وارد بازار میشود و از تغییرات کلیدى به ثبت رکورد سرعت اشاره کرد که توانست با سلامت ١٠ دقیقه حرکت کند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد