تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

آیفون 5 مشکی، دو ماه بعد از استفاده در دو سبک مختلف زندگی

آیفون 5 که معرفی شد، خیلی زود مسئله جنس بدنه و مقاومت آن در زندگی روزمره زیر سوال رفت. از خراشیدگی های اولیه محدود به برخی آیفون ها یا در حقیقت سهل انگاری در خطوط تولید که بگذریم، این سوال در ذهن خیلی از شما مطرح است که آیفون 5 مشکی بعد از مدتی استفاده، چه ظاهری خواهد داشت؟

پاسخ بستگی به سبک استفاده از آن دارد؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا داستان تصویری زندگی دو ماهه دو آیفون 5، یکی خوشبخت و دیگری ناکام را برای شما بازگو کنیم. هر دو در یک زمان خریداری شده اند.

آیفون 5 مشکی در داخل کیس  

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (0).jpg

این آیفون 5 درست مثل روز اولی است که از جعبه خارج شده؛ یک دست مشکی بدون هیچ خراشیدگی. خب معلوم است! کیس محافظ ضربه ها را تحمل کرده...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (1).jpg

به لبه های برش خورده با تیغه الماس دقت کنید که همچنان رنگ مشکی خود را حفظ کرده اند...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (2).jpg

کل دستگاه، بدون کوچکترین رنگ پریدگی، سالم مانده. بنابراین امکان اینکه رنگ آیفون 5 خود به خود و به مرور زمان از روی سطح جدا شود وجود ندارد.

آیفون 5 مشکی در سبک زندگی بی رحم (بدون کیس)  

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (3).jpg

نیازی به قلم فرسایی نیست. وقتی آیفون 5 مشکی را بدون کیس محافظ داخل جیب شلوار یا کوله پشتی بگذارید و حمل کنید، صدمات غیرقابل اجتناب هستند...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (38).jpg

تقریباً رنگ تمام گوشه ها مقداری ساییدگی را نشان می دهد...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (4).jpg

برخی گوشه ها بدتر از گوشه های دیگر...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (5).jpg

و البته ضربه های وارده به آیفون هم باعث فرورفتگی شده اند...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (6).jpg

این است چهره آیفون 5 شما در سبک زندگی بدون کیس...

IPHONE-5-BLACK-DAMAGE-REPORT (7).jpg


واقعیت این است که بخش زیادی از هزینه اضافه ای که برای محصولات اپل می پردازیم، به خاطر طراحی متمایز و ظاهر جذاب آنها است. بنابراین وقتی قرار باشد به سادگی ظاهر زیبای خود را از دست دهند، این پرسش به وجود می آید که ارزش هزینه بالاتر را دارند یا خیر؟

از این گذشته آیفون 5 مشکی، یک نقض غرض است. در سبک طراحی باهاوس که جانی آیو پیروی آن است، هر متریال باید در نقش خودش ظاهر شود به این معنا که مجاز نیستیم آهن را رنگ کنیم تا شبیه چوب به نظر برسد یا آلومینیوم را رنگ کنیم تا تیره (متفاوت از رنگ ذاتی آلومینیوم) شود. بنابراین آیا بهتر نبود آیفون 5 مشکی از متریالی غیر از آلومینیوم ساخته شود؟

البته که بهتر می بود ولی به احتمال زیاد، تولید آیفون 5 مشکی با جنسی غیر از آلومینیوم که به روش آنودیزاسیون مشکی شده، مشکلاتی را در روند تولید انبوه آن ایجاد می کرده و از این رو تصمیم گیرندگان در اپل، ترجیح داده اند آن را با همین جنس بدنه ارائه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد