تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تخمین میزان فروش لومیا 920 تا 2.5 میلیون دستگاه در 20 روز نخست

روز قبل در چنین ساعتی برای شما از نوکیا و معجون نجات نوشتیم؛ سه عنصر پیور ویو، ویندوز فون 8 و طراحی اصیل نوکیا را نام بردیم و البته که عنصر چهارمی به نام نمایشگر پیور موشن نیز به اینها اضافه شد و محصولی جذاب به نام لومیا 920 را تبدیل به پرچم‌دار دنیای ویندوز فون 8 کرد.

سال گذشته در چنین روزی هر سهم نوکیا 5.29 دلار ارزش داشت ولی روند نزولی آغاز شد و در 17 جولای 2012 (حدود 5 ماه قبل) هر سهم به 1.69 دلار رسید، اما آنجا نقطه پایان سقوط بزرگ بود. ویندوز فون 8 معرفی شد و شراکت نوکیا با مایکروسافت به عالی ترین سطح خود رسید تا جایی که دو ماه قبل «جو بلفیوره» رئیس بخش ویندوز فون در مراسم معرفی لومیا 920، آن را تلفن شخصی خود خواند. امروز هر سهم نوکیا از آن محاق هولناک رستگار شده و 3.56 دلار ازرش دارد که فقط در روز پایانی بازار سهام، 7.55٪ رشد را به خود دیده. عامل این رشد چیزی نیست جز، فروش لومیا 920.

اینکه دیگر جایی برای شکست وجود نداشت، نوکیا را (درست مثل RIM) به تکاپویی چنان جدی وا داشت تا محصولی غیر قابل چشم پوشی را رونمایی کند. همان طور که در این مقاله برای شما نوشتیم، موفقیت کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند در بازار فعلی، دلایلی دارد که می‌توان آنها را فرمول موفقیت نامید؛ استراتژی مناسب، محصول درخور، پلتفرمی با پشتیبانی خوب، بازاریابی جذاب و همکاری با اوپراتورهای مخابراتی -که این آخری بسیار کلیدی است. نوکیا تقریباً تمام این عوامل را با قدرت حول محصولی به نام لومیا 920 شکل داده و حالا جای تعجب ندارد که چند روزی است خبرهایی از اتمام موجودی آن در تقریباً تمام اوپراتورهای طرف قرارداد به گوش می‌رسد.

هنوز مدتی باقی است تا نوکیا آمار رسمی را مثل همه کمپانی‌ها اعلام کند و تا آن زمان به عهده خود ما است که حدس هایی بزنیم. تمام شدن موجودی اوپراتورها و خرده فروشی ها را از دو حالت خوشبینانه و بدبینانه می‌توان بررسی کرد؛ یا تقاضا چنان بالا بوده که زنجیره تولید از آن عقب مانده، یا موجودی اولیه در زمان شروع عرضه کم بوده و زود تمام شده. تا زمان اعلام ارقام رسمی می‌توان بر اساس تخمین‌ها گفت که مورد اول به واقعیت نزدیک تر است.

به عنوان مثال Yahoo China گزارش داده که تعداد پیش سفارش و خرید نقدی لومیا 920 برابر با 2.5 میلیون دستگاه ظرف 20 روز اول است و این می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد زیرا 2.5 میلیون برابر است با کل فروش مدل‌های لومیا ویندوز فون در فصل مالی قبل!

این آمار نه فقط به معنای استقبال چشمگیر از لومیا 920 بلکه به معنای استقبال از ویندوز فون 8 هم هست. البته برای دومی باید منتظر اعلام آمار فروش HTC 8X هم بمانیم ولی لومیا 920 (غیر از وزن بالایش) از هر نظر بهتر از پرچم‌دار تایوانی است و باید گفت که موتور محرک پلتفرم ویندوز فون 8 به شمار می‌رود.


برچسب ها: Lumia 820 lumia 920 Lumia 920 Pureview Lumia 920 with PureView Nokia nokia lumia 920 Nokia Lumia 920 Pureview Windows phone 8 Windows Phone 8s by HTC Windows Phone 8X Windows Phone 8X by HTC تفاوت های لومیا 900 و لومیا 920 سخت افزار جدید در لومیا 920 لومیا 920 نوکیا


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد