تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

تکنولوژی نیوز

به روز ترین و جدیدترین خبرهای فناوری ،تکنولوژی ،علمی، جهان

قیمت آیفون 5 آنلاک اعلام شد


آیفون و دیگر تلفن های هوشمند در بسیاری کشورها به صورت قراردادی به فروش می رسند. در این حالت کاربر یک عدد اولیه (مثلا ۲۰۰ دلار) پرداخت می کند و بعد از آن طی قراردادی با اپراتور تلفن همراه بر اساس پلن انتخابی، ماهیانه عددی ثابت برای اینترنت و مکالمه پرداخت می کند. (تعریف کلی). این آیفون های فروخته شده به گونه ای هستند که فقط روی همان اپراتور موبایل کار می کنند و به اصطلاح روی آن Lock شده اند. اما در عوض کاربران تخفیف بسیار خوبی روی تلفن و هزینه های ماهیانه دریافت می کنند. 


اما در برخی کشورها مانند ایران چنین قراردادهایی وجود ندارد و یا اینکه برخی کاربران تمایل ندارند با اپراتور خاصی قرارداد ببندند به همین خاطر آیفون به صورت Unlock نیز فروخته می شود. در این حالت می توان هر نوع سیم کارتی روی آن قرار داد و از تلفن استفاده نمود. 

مدل هایی که وارد ایران می شوند هم جزو تلفن های آنلاک به حساب می آیند و بنابراین قیمت آیفون بر اساس قیمت این مدل محاسبه می شود. حالا اپل قیمت مدل های آنلاک آیفون 5 را اعلام کرده است. 

همانطور که می بینید ۶۴۹ دلار برای ۱۶ گیگابایتی، ۷۴۹ دلار برای ۳۲ گیگابایتی و ۸۴۹ دلار برای ۶۴ گیگابایتی است. و این قیمت مشابه با قیمت مدل آنلاک آیفون 4S است. 

البته برای کاربران ایرانی موضوع نانو سیم کارت هم وجود دارد. هر چند به نظر می رسد این امکان وجود دارد که با بریدن و نازک کردن میکروسیم کارت، آن را تبدیل به نانو سیم کارت نمود. شما در این مورد نظری دارید

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد